Agility » Agility Lošimas / Gamblers
 

 

Agilily lošimas yra strateginis agility žaidimas, patikrinantis vedelio galimybes ir gebėjimą šunų valdyti per atstumą bei šio įgūdžius kliūtis įveikti savarankiškai. Agility lošimas – tai vedlio ir šuns lenktynės su laiku.

Lošimo tikslas – per nustatytą laiką surinkti kuo daugiau taškų už teisingai įveiktas sportininko nuožiūra pasirinktas kliūtis per atidaromąjį („opening“) periodą bei teisingai vesti šunį nustatyta kliūčių seka uždaromajame („closing/gamble“) periode neperžengiant lošimo linijos („gamble line“).  

Atidaromame periode vedlys valdo šunį taip, kad surinktų kuo daugiau taškų ir šio periodo pabaigoje išsivestų šunį į tokią poziciją, kad pasigirdus kito periodo pradžios signalui (švilpukui), kuo greičiau tinkamai įveiktų visas uždaromojo periodo kliūtis.

 

Atidaromojo periodo pabaigą žymi švilpukas, kuris yra ženklas pradėti uždaromąjį periodą. Laikas nestabdomas. Vedliui atidaromajame periode draudžiama tiesiog stovėti netoli lošimo linijos tik laukiant signalo leidžiančio pradėti uždaromąjį periodą, taip pat neleidžiama tiesiog įveikinėti arčiausiai linijos esančių kliūčių, jei už jas jau neskiriami taškai.

Dvigubas švilpukas reiškia, kad dalyvių skirtas viso lošimo laikas baigėsi.

Lošimo metu vedliams neleidžiama naudoji jokių įrenginių, prietaisų, padedančių matuoti laiką, duodančių signalą, kad tam tikras laiko tarpas jau praėjo, jiems negali padėti draugai ir/ar treneriai.

 

Atidaromasis (opening) periodas:

  1. Laikas paleidžiamas šuniui įveikų kliūtį schemoje pažymėtą „Start“.

  2. Vedlio tikslas per teisėjo nustatytą laiką surinkti kuo daugiau taškų už teisingai įveiktas kliūtis, pažymėtas skaičiais baltuose langeliuose, žyminčiuose kliūčių vertę taškais.

  3. Kliūčių įveikimo tvarką vedlys sugalvoja ir nusistato pats.

  4. Taškai skiriami tik už tinkamai įveiktas kliūtis: barjeras, sienelė – 1 balas; tunelis, ratas – 3 balai; kalnas, supynės, slalomas – 5 balai; buomas – 7 balai.

  5. Atidaromojo periodo laiką nustato teisėjas, jis nurodomas schemoje.

  6. Atidaromajame periode atisakymai ir klaidos neteisėjaujami.

  7. Kliūtys, kurios gali būti įveiktos atidaromajame periode schemoje pažymėtos skaičiais baltuose kvadratukuose, nurodant jų vertę taškais.

  8. Taškai skaičiuojami tik du kartus už tą pačią teisingai įveiktą kliūtį. Jei šuo kliūtį įveikia trečią kartą, taškai neskaičiuojami.

  9. Tos pačios kliūties įveiki iškart – pirmyn- atgal - negalima.

  10. Numesto kartelės, nuverstos kliūtys lošimo metu nekeliamos, netaisomos ir taip lieka iki pat lošimo pabaigos.

  11. Atidaromajame etape negali būti įveikiami iš eilės 2 ir daugiau kliūčių tokia seka, kuri numatytų uždaromajame periode.

     

MINI lošimas („Joker“ / „Mini gamble“) – schemoje A-B-C raidėmis juoduose kvadratuose pažymėtas iššūkis. Už tinkamą šių kliūčių įveikimą be klaidų ir atsisakymų, vedliui būnant už linijos (jei tokia pažymėta schemoje), pridedami papildomi 5 balai. Šią seką įveikti ir uždirbti taškus galima tik vieną kartą.

 

Uždaromasis (closing) periodas:

  1. Periodo laiką nustato teisėjas, jis nurodomas schemoje.

  2. Uždarymo periode šuo valdomas per atstumą (ne daugiau kaip 5 m.), neperžengiant lošimo linijos.

  3. Besibaigiant atidarymo periodui ir pasigirdus švilpukui, žyminčiam uždaromojo periodo pradžią, vedlys turi būti už linijos. Šuo gali būti bet kur, jo už linijos vestis nebūtina.

  4. Uždaromojo periodo kliūčių įveikimo tvarka nurodyta schemoje baltais numeriukais juoduose kvadratukuose. Teisingai įveikus kliūtis 1-2-3-4-5 be klaidų ir atsisakymų suteikiami 8 taškai. Teisingai įveikus 11-12-13-14-15 be klaidų ir atsisakymų suteikiama 15 taškų. Vedlys pats sprendžia, kurią seką įveiks.

  5. Laikas sustabdomas, kai šuo įveikia kliūtį pažymėta „finish

  6. Jei finišo signalas (dvigubas švilpukas) pasigirsta anksčiau, nei šuo pasiekia finišą, atidaromajame periode surinkti taškai išsaugomi, tačiau už uždaromąjį periodą taškų neskiriama.

 

Laimi dalyvis, surinkęs daugiausia taškų. Jei dalyviai taškų surenka vienodai, laimi dalyvis, kirtęs finišą anksčiau.

 

Agility lošimo nugalėtojai apdovanojami atskirai kiekvienoje ūgio kategorijoje. Apdovanojamos pirmosios vietos.

 

Jei ūgio kategorijoje varžosi 3 ir mažiau dalyvių, apdovanojant jos jungiamos. Organizatoriau gali skirti papildomus prizus.

 

*Agility lošimas vyksta pagal IFCS taisykles.


 
  © 2024 sportdog.lt | Interneto svetainių kūrimas